Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1165)Рідкісна книга (1832)Ніжинська вища школа на сторінках ЗМІ (24)Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України (40)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>DP=2024$<.>
Загальна кількість знайдених документів : 203
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.
80:008
Л 64


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 103. Серія Філологічні науки. № 18 / відп. ред. і упоряд. Г. В. Самойленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2021. - 169 с. - Загл. с титул. экрана. - ISSN 2618-0022. - Б. ц.
    Зміст:
Літературознавство
Вострецова, К. О. Образ князя в давньоруських літописах (на прикладі «Повісті минулих літ») / К. О. Вострецова . - С .5-13
Якубіна, Ю. В. Художній простір в ідилії М. Гоголя «Ганц Кюхельгартен» / Ю. В. Якубіна . - С .14-23
Самойленко, Г. В. Багатогранна палітра творчості поета / Г. В. Самойленко. - С .24-34
Остапенко, Л. М. Внесок викладачів Ніжинської вищої школи у вітчизняну методику навчання зарубіжної літератури Ч. І. Методична діяльність професора Григорія Васильовича Самойленка / Л. М. Остапенко . - С .35-48
Мовознавство
Кайдаш, А. М. Найменування птахів у поетичних творах Олександра Олеся / А. М. Кайдаш, В. І. Хомич . - С .49-53
Бойко, В. М. Графодеривація в українських рекламних текстах / В. М. Бойко . - С .54-62
Бойко, Н. І. Семантичні параметри концепту «любов» в ідіолекті Григора Тютюнника / Н. І. Бойко,В. Л. Самборин . - С .63-71
Сидоренко, В. А. «Стихи не пишутся - случаются» (авторские новообразования в идиостиле А. Вознесенского) / В. А. Сидоренко, А. А. Ярошев . - С .72-82
Вакуленко, Г. М. Явище однорідності в ідіолекті Івана Багряного / Г. М. Вакуленко ,Н. І. Клипа . - С .83-94
Історія культури
Головко, Г. І. Будні та свята чехословацьких добровольців у Пирятині / Г. І.Головко ,М. Г.Руднєва . - С .95-112
Антонюк, В. Г. Синергетика та вокальний змiст теорiї Б. Л. Яворського / В. Г.Антонюк. - С .113-127
Синиця, Р. І. Сучасна проблематика традиційного народнопісенного виконавства: етнокультурологічний аспект / Р. І.Синиця . - С .128-140
Неберекутіна-Семенова, В. П. Герой України Євгенія Мірошниченко: харківський родовід співачки / В. П.Неберекутіна-Семенова . - С .141-151
Рецензії та відгуки
Звиняцковский, В. Я. Напоминание соотечественникам. (Рецензія на книгу Г. В. Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія». Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2020. 696 с.) / В. Я.Звиняцковский . - С .152-153
Джулай, Ю. В. Основа координації подальших досліджень. (Рецензія на книгу Г. В. Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія». Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2020. 696 с.) / Ю. В.Джулай . - С .155-156
Сквіра, Н. Н. Мозаїчне панно Гоголевої України. (Рецензія на книгу Г. В. Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія». Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2020. 696 с.) / Н. Н.Сквіра . - С .157-158
Федорук, О. О. Відгук на книгу Григорія Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія» / О. О. Федорук. - С .159
Якубіна, Ю. В. Відгук про книгу Г. В. Самойленка «Гоголь і Україна: енциклопедія» / Ю. В. Якубіна . - С .160-161
Станіславська, К. І. Енциклопедія Григорія Самойленка «Микола Гоголь і Україна»: мистецтвознавчий контекст. (Рецензія на книгу Г. В. Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія». Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2020. 696 с.) / К. І. Станіславська. - С .162-165
УДК
ББК 81+83
Рубрики: Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

2.
80:008
Л 11


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 104. Серія Філологічні науки. №19 / відп. ред. і упоряд. Г. В. Самойленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2021. - 188 с. - Загл. с титул. экрана. - ISSN 2618-0022. - Б. ц.
    Зміст:
Літературознавство
Капленко, О. М. Інтерпретаційна парадигма творчості В. Домонтовича / О. М.Капленко . - С .5-13
Лисенко, Л. В. Музично-поетичний діалог Миколи Лисенка та Лесі Українки / Л. В.Лисенко . - С .14-20
Бобрик, Д. М. «Корекція традиційних гендерних ролей:моделі «маскулінне-фемінне» в малій прозі В. Винниченка» / Д. М.Бобрик . - С .21-38
Звиняцьковський, В. Я. «Твій талан – вогнем палити душу». (До історії «Бахчисарайського фонтану») / В. Я.Звиняцьковський . - С .39-44
Самойленко, Г. В. Гоголівський колорит в сюжетній основі повісті «Сорочинський ярмарок» / Г. В.Самойленко . - С .45-53
Тверітінова, Т. І. Психологічний портрет фатальної жінки в романі Ф. М. Достоєвського «Гравець» / Т. І.Тверітінова . - С .54-62
Корнеева, Л. Л. Кросс-опусный «Вертер»: трансгрессия образа героя И. В. Гёте / Л. Л.Корнеева . - С .63-75
Азбукина, Е. П. Способы воспроизведения художественного текста в украиноязычном переводе В. Сосюры (на примере поэмы А. Блока «Двенадцать») / Е. П.Азбукина. - С .76-84
Тезікова, С. В. Перекладацькі традиції факультету іноземних мов Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя / С. В.Тезікова, Н. Є.Шугалій ,В. П.Сливка . - С .85-95
Матасова, Ю. Р. Популярне поетичне: поезія та поп-музика авторок-виконавиць / Ю. Р.Матасова . - С .96-106
Мовознавство
Пасік, Н. М. Асоціативно-образна природа українських фразеологізмів із компонентами cніг і дощ / Н. М.Пасік . - С .107-116
Бойко, Т. В. Об’єктивація концептосфери «духовні цінності» в романі В. Винниченка «Заповіт батьків» / Т. В. Бойко . - С .117-131
Бойко, В. М. Графодеривація в українських рекламних текстах / В. М.Бойко . - С .132-140
Красавіна, В. В. Специфіка запозичень-англізмів у сучасній українській мові (на прикладі використання цифрових технологій у фінансово-економічній сфері (за матеріалами інтернет-ЗМІ)) / В. В.Красавіна . - С .141-152
Ролік, А. В. Буквалізми та інші перекладацькі помилки / А. В.Ролік , Н. І.Лєпухова ,М. І. Блажко . - С .153-164
Кривобок, О. П. Етимологічні спостереження професора російської історії Михайла Бережкова / О. П.Кривобок, Н. І.Клипа . - С .165-179
Рецензії
Бойко, Н. І. Фразеологічна об’єктивація інтенсивності як градуйованої семантичної категорії / Н. І.Бойко . - С .180-183
УДК
ББК 81+83
Рубрики: Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

3.
80:008
Л 64


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 105. Серія Історичні науки. №15 / відп. ред. і упоряд. Г. В. Самойленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2021. - 171 с. - Загл. с титул. экрана. - ISSN 2618-0022. - Б. ц.
    Зміст:
Історія
Луняк, Є. М. Андрій Розумовський і Батурин / Є. М.Луняк . - С .5-18
Лейберов, О. О. Генеалогія та соціальна генеза дворянського роду Панченків (середина XVII–XIX століття) / О. О.Лейберов . - С .19-35
Богдяж, К. А. Кримський ханат на сторінках «Українського історичного журналу» / К. А.Богдяж . - С .36-48
Всесвітня історія
Дудка, Р. А. «Кольорові» революції: причини та наслідки / Р. А. Дудка. - С .49-58
Бровко, А. Г. Модернізація економіки Китаю: досягнення та перспективи / А. Г.Бровко . - С .59-69
Мицик, Л. М. Культурна дипломатія як інструмент формування міжнародного іміджу України / Л. М. Мицик . - С .70-84
Дудка, Р. А. Криза світового православ’я в глобальному світі / Р. А.Дудка. - С .85-94
Регіональна історія та культура
Гайденко, О. В. Дослідження студентства Ніжинського історико-філологічного інституту князя Безбородька (кін. ХІХ – поч. ХХ ст.) / О. В.Гайденко . - С .95-103
Самойленко, Г. В. Микола Гоголь і Греція / Г. В.Самойленко. - С .104-118
Кавунник, О. А. Мистецький контент Ніжина в музичній регіонології України / О. А.Кавунник. - С .119-125
Рибак, А. А. Виставково-ярмаркове мистецтво Ніжина в контексті етнографічного краєзнавства Лівобережної України / А. А.Рибак . - С .126-133
Бугаєва, О. В. Музичні осередки Чернігово-Сіверського краю: імена, події, творчі колективи, репертуар (до 100-річчя Музичного товариства імені М. Д. Леонтовича) / О. В.Бугаєва . - С .134-150
Лисенко, М. В. Роль династії Лисенків у становленні хорової школи в Україні (до 80-річчя пам’яті Віталія Романовича Лисенка) / М. В. Лисенко. - С .151-161
Рой, С. В. Особливості формування архівного фонду на прикладі музейної колекції Миколи Шуста у фондах Ніжинського краєзнавчого музею ім. І. Спаського / С. В.Рой . - С .162-169
УДК
ББК 81+83
Рубрики: Кафедра історії України та політології
   Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

4.
80:008
Л 11


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 106. Серія Філологічні науки. № 20 / відп. ред. і упоряд. Г. В. Самойленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2022. - 239 с. - Загл. с титул. экрана. - ISBN 2618-0022 : Б. ц.
    Зміст:
Привітання Н. І. Бойко до дня народження . - С .6
Літературознавство
Самойленко, Г. В. Художня своєрідність малої прози Ганни Барвінок / Г. В. Самойленко . - С .7-31
Присівок, Д. В. Топос війни в сучасній українській комбатантській прозі / Д. В.Присівок . - С .32-41
Чумак, Т. М. Місце перекладацької праці Станіслава Шевченка в українсько-польських культурних відносинах / Т. М.Чумак . - С .42-52
Тверітінова, Т. І. Культурний код італійського міста в романі Д. Брауна «Інферно» / Т. І.Тверітінова . - С .53-52
Остапенко, Л. М. Біблійний код у романі Фредеріка Бегбеде «Windows on the World» / Л. М.Остапенко . - С .63-75
Матасова, Ю. Р. «But Fire thought she'd really rather be Water instead»: Торі Еймос та її практика природного оповідання / Ю. Р. Матасова . - С .76-87
Мовознавство
Зеленько, А. С. Роль і місце психолого-лінгвістичної парадигматизації у витлумаченні процесу самоусвідомлення сучасника / А. С.Зеленько, О. А.Зеленько . - С .88-102
Пугач, В. М. Видатні постаті Ніжинської вищої школи в контексті історії української етнолінгвістики / В. М.Пугач . - С .103-118
Бойко, Н. І. Об’єктивація концепту війна в повісті Григора Тютюнника «Климко» / Н. І.Бойко, В. Л.Самборин . - С .119-131
Вакуленко, Г. М. Актуалізація підрядних обставинних конструкцій прислівного типу в художньому мовленні Євгена Гуцала / Г. М.Вакуленко,Н. І. Клипа . - С .132-144
Краєзнавство та історія культури
Лейберов, О. О. Колекція Й. Ф. Паєвського у зібранні мінцкабінету юридичного ліцею князя Безбородько у Ніжині / О. О.Лейберов . - С .145-160
Осіпова, Г. С. Організація бібліотечного обслуговування читачів у контексті історії бібліотеки Ніжинського юридичного ліцею князя Безбородька / Г. С.Осіпова . - С .161-184
Жаркевич, Н. М. Згадуємо викладача та науковця (до 100-річчя від дня народження Л. Г. Керенцевої) / Н. М.Жаркевич,В. О.Сидоренко . - С .185-189
Архівні знахідки та документи
Сиротенко, Л. Ф. Первая публикация французской повести Я. П. де Бальмена «Сновидение» и история рода де Бальмен / Л. Ф.Сиротенко . - С .190-194
Я., де Бальмен Сновидение. Повесть / Я. де Бальмен. - С .195-231
Рецензії
Капленко, О. М. Концептуально і натхненно (Рецензія на книгу Самойленка Г. В. «Пантелеймон Куліш і Ганна Барвінок: доля, Україна, любов (мотронівський період життя і творчості)»: монографія. Ніжин: НДУ імені Миколи Гоголя, 2021. 174 с.) / О. М. Капленко . - С .232-235
УДК
ББК 81+83
Рубрики: Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

5.


    Шовкопляс, Г. Є.
    Бінарна опозиція архетипів мати / мачуха як композиційна основа комедії-сатири Івана Багряного «Генерал» (1948 р.) [Электронный ресурс] / Г.Є.Шовкопляс // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 32-40
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
архетип, образи архетипи, сатиричний мінус – ідеал, бінарна опозиція образів, композиційна структура твору
Анотація: У статті розглянуто функціонування бінарної опозиції архетипних образів матері / мачухи в сатиричній комедії українського письменника Івана Багряного «Генерал». Бінарна опозиція становить композиційну основу комедії, де зображено ситуацію, яка є типовою для творчого методу Багряного, а саме – лінія межового напруження та позиція вибору між двох принципових положень. У сатиричній комедії «Генерал», що була написана у 1944 році та видана у 1948 році, такою ситуацією вибору є вибір між двома Вітчизнами – радянською та українською. Багряний створює такий вибір між постатями двох архетипних образів – української матері та радянської мачухи. Предмет дослідження актуалізується у контексті руйнації радянських міфів, зокрема пропагандистських стереотипів сталінської доби щодо масового радянського героїзму під час Великої Вітчизняної війни та безмежної любові радянського народу до радянської Батьківщини. Мета дослідження полягає в аналізі образів – архетипів матері / мачухи, традиційних для української ментальності як протиставлення позитивного та негативного ідеалів, що притаманно принципам сатиричної п’єси підходить до створення таких сатиричних полюсів – ідеалів у досить парадоксальний спосіб, а саме: візуалізує позитивний ідеал – архетипний образ Матері України як традиційний для української ментальності образ української жінки поважного віку, мудру і сміливу, тоді ж як «радянська Батьківщина» – мачуха. не має портретної візуалізації, її негативний образ складається лише через сприйняття персонажів комедії – немила, немилосердна, жорстока. У процесі аналізу враховані поняття національного забарвлення образів-архетипів. Значення такої інтерпретації для всієї творчості Івана Багряного як автора листа-памфлету «Чому я не хочу повертатися до СРСР», де «радянська родіна» отримує назву мачухи. Новизна дослідження полягає в аналізі саме драматургічного твору Івана Багряного: драматургічні твори Багряного досліджені значно менше, ніж його проза, зокрема великі романи «Тигролови» та «Сад Гетсиманський». Між тим, сатирична комедія «Генерал» має досить складну структуру, до якої входить не тільки сюжетний текст, але і ремарки та передмова, де викладені не лише вимоги та настанови автора до театральної постанови твору, але і політичне кредо Багряного з утопічними картинами мрій про майбутнє України. Драматургічні твори Багряного є важливою частиною його творчого спадку, без якої неможливо осягнути естетичну програму та комплекс політичних поглядів письменника. Розгляд бінарної опозиції образів-архетипів, крім традиційних методів літературознавчого дослідження, зумовлений кросдисциплінарним баченням, що враховує досвід етнології та етнографії, філософії та психоаналізу.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі

6.


    Самойленко, Г. В.
    Барокова своєрідність у творах письменників Чернігівської літературної школи XVII ст. [Электронный ресурс] / Г. В.Самойленко // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 11-31
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
Чернігів, літературна школа, Л. Баранович, І. Галятовський, І. Орновський, І. Величковський, Д. Туптало, Л. Крщонович, бароко, тематика, жанри, типи мислення
Анотація: У статті на широкому науковому та фактичному матеріалі розкриті основні ознаки функціонування у другій половині XVII ст. у Чернігові літературної школи, до якої входили Л. Баранович, І. Галятовський, І. Орновський, І. Величковський, Д. Туптало, Л. Крщонович, уперше визначені її основні ознаки: 1) наявність яскравої особистості, яка об’єднала навколо себе інших письменників; 2) їх активна участь у громадському житті України; 3) тематична і жанрова спільність їх творів та національна самобутність; 4) єдиний творчий метод – бароко, який визначав стильову та методологічну спрямованість їх творчості; 5) наявність видавничої бази, що сприяла популяризації творів письменників. Особливо увага звернена на тематичне багатство творів, яке було тісно пов’язане з життям суспільства того часу, героїчною боротьбою українського народу, козаків з турками, татарами, польською шляхтою та військами Московії за національну незалежність, за твердження миру на землі. Значна увага приділена стилю бароко, яким пронизана вся творчість чернігівчан, різним типам мислення авторів та багатству форм обрамлення тексту. Указано на значення творчості представників Чернігівської літературної школи, їх творчого методу на подальший розвиток української літератури XVIIІ ст.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі

7.


    Плотніков, Є. О.
    «Щастя порядної людини» або мотив Відходу-і-Повернення в художній літературі [Электронный ресурс] / Є.О.Плотніков, A.В.Ролік // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 41-48
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
Гоголь, мотив, дія, поняття, Відхід-і-Повернення, творча особистість, літературна діяльність, міграція, мутація
Анотація: Стаття присвячена дослідженню природи та специфіки дії мотиву Відходу-і-Повернення в житті та творчості М. Гоголя. Творча особистість, йдучи, випадаючи зі свого соціального оточення, перетворена, повертається потім у те саме оточення; повертається, наділена новими здібностями та новими силами. Відхід дозволяє особистості реалізувати свої індивіду[1]альні потенції, які не могли бути висловлені, придушені пресом соціальних зобов’язань. Відхід дає можливість, і, можливо, і є необхідною умовою духовного перетворення; але в той же час перетворення позбавлене мети і сенсу, якщо воно не стає прелюдією до повернення перевтіленої особистості у суспільство, з якого вона пішла. Повернення є сутність всього руху, як і його остаточна мета. Мотив Відходу-і-Повернення може виявлятися у різних формах. У найпростішій їх розрив, яким закінчується глава практичної діяльності, відбувається раз і назавжди, після чого все життя творчої особистості наповнюється літературною діяльністю. У житті Гоголя ця модель складніша. Замість одного розриву там спостерігаються кілька, і періоди практичної та літературної діяльності переплітаються. На початку своєї біографії Гоголь мав намір вплинути на своїх співвітчизників через пряму дію на них своєю волею. Вимушений відхід змушував його шукати нову форму активності, інший канал своєї енергії. Позбавлений можливості безпосередньо впливати на своїх співвітчизників, він знайшов шлях для опосередкованого впливу на людей інших поколінь через літературні твори. Творчість Гоголя жива і донині і саме в цьому полягає духовне значення ритму Відходу-і-Повернення. Питання про дію мотиву Відходу-і-Повернення у творчому просторі творів Миколи Гоголя може, на наш погляд, виявитися досить продуктивним, що, природно, вимагає подальших, більш детальних досліджень. У цій статті ми зупинимося лише на одній сюжетній лінії, яка вперше артикулюється в повісті «Ніс» (1836), а потім отримує розвиток у поемі «Мертві душі» (1842), а саме щастя порядної людини.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Ролік, A.В.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі

8.


    Остапенко, Л. M.
    Біблійний вимір роману Паоло Коельо «Алхімік» [Электронный ресурс] / Л.М.Остапенко // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 49-58
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
Паоло Коельо, «Алхімік», біблійний вимір
Анотація: У статті розглянуто біблійний вимір найвідомішого роману Паоло Коельо «Алхімік». Автор статті віднаходить біблійні образи і мотиви та досліджує їх функціонування у творі. Зміст статті ставить під сумнів традиційне тлумачення «Алхіміка» як книги, написаної для віруючих людей. На противагу поширеним уявленням про твір розвідка доводить, що постмодерна рецепція біблійних образів і мотивів у романі Коельо полягає у спростуванні біблійного наративу. Автор статті вважає, що функціонування біблійних елементів у «Алхіміку» нагадує алхімічну практику апеляції до Святого Письма. У романі «Алхімік» Коельо позбавляє біблійні образи первісної сакральної семантики і наповнює їх профанним змістом. Святий Яків (Сантьяго) відмовляється служити Богові заради мандрів. Ісус відкриває таємницю про земні скарби у пророчому сні Сантьяго. Старозавітний первосвященник Мелхиседек за винагороду вказує герою шлях до земних скарбів. Священні Урім і Тумім стають атрибутами ворожби. Пустеля з сакрального простору спілкування з Творцем перетво[1]рюється на місце, підкорене людиною, а церква стає кошарою для вівців. Послуговуючись Біблією, Паоло Коельо втілює ідею, яка суперечить біблійному віровченню. Євангельська притча про Марфу і Марію, що є епіграфом твору, застосовується письменником як засіб подвійного кодування роману. На перший погляд, письменник не висловлює сумнів щодо теоцентричності світу і визначальної ролі у ньому волі Творця. Однак у романі Коельо підкреслює божественну природу людини не в біблійному сенсі як створену за подобою Творця, а навпаки як здатну скеровувати Божу волю. «Алхімік» геть позбавлений етичних настанов Біблії. Тоді як біблійне віровчення і в юдейській, і в християнській традиціях вбачає призначення людини у досягненні духовної досконалості, у романі пропагується набуття людиною матеріальних благ. Дослідження біблійного виміру роману «Алхімік» демонструє декларування Паоло Коельо антропоцентричної системи цінностей. Автор статті вважає, що феномен популярності твору пояснюється великим попитом на ці ідеї у сучасному світі.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі

9.


    Бойко, Н. І,
    Українське мовознавство в іменах Ніжинської вищої школи [Электронный ресурс] / Н.І.Бойко // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 59-83
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
українське мовознавство, кафедра української мови, лінгвістичні студії, лінгвостилістика, лінгвістика тексту, українська лінгводидактика
Анотація: Статтю присвячено історії розвитку українського мовознавства в Ніжинській вищій школі в контексті столітнього функціонування мовознавчої кафедри (1922–2022 рр.), зокрема: кафедри української мови (до 2019 року), кафедри української мови та методики її навчання (2019–2022 рр.), кафедри української мови, методики її навчання та перекладу (від 2022 року), оглядові наукового доробку членів кафедри та їхньої науково-педагогічної діяльності. Виявлено, що науково-педагогічний колектив кафедри української мови упродовж багатьох років спрямовував свої зусилля на розвиток й утвердження української літературної мови, набуття нею державного статусу. З’ясовано, що лінгвістичні студії членів кафедри висвітлюють широкий спектр актуальних питань українського мовознавства. Домінувальна роль належить науковим працям членів кафедри, присвяченим актуальним проблемам українського мовознавства та української лінгво-дидактики. Ключові позиції посідають студії про українську мову – її державний статус, системну організацію, сучасний стан розвитку, походження та історію, структуру, функціонування, її діалекти, мовну культуру, мову і політику, міжмовні контакти, взаємозв’язки з іншими мовами, історію її досліджень та ін. Виявлено, що найбільшу увагу члени кафедри в останні десятиріччя зосереджували на вивченні українського мовознавства в аспекті лінгвістики тексту, лінгвостилістичних підходів до системних описів різнорівневих мовних одиниць, використовуваних у різночасових і різножанрових творах українських письменників, найчастіше тих, чия життєва або творча біо[1]графія пов’язана з Поліссям, із Чернігівщиною. Значний відсоток наукових праць з українського мовознавства члени кафедри опублікували в часописі «Література та культура Полісся».
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі

10.


    Бондаренко, A. І.
    Рекламний дискурс: структурно-семіотичний і функційний аспекти [Электронный ресурс] / A.І.Бондаренко // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 84-91
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
рекламний дискурс, рекламний текст, комерційна реклама, соціальна реклама, вербальні знаки, невербальні знаки, інформативна функція, аксіологічна функція, когнітивна функція, маніпулятивна функція, волюнтативна функція.
Анотація: У світлі когнітивно-дискурсивної парадигми актуальною мовознавчою проблемою є вивчення дискурсів різних типів. Pекламний дискурс привертає увагу підтриманням тривалої комунікації, афективно – оцінним впливом і формуванням поведінкових стереотипів. Його роль у соціокультурному просторі визначає взаємодія рекламних текстів із суспільно-історичним, філософсько-світоглядним, психологічним та іншими контекстами. Тому мовні засоби та механізми соціокультурного кодування в рекламному дискурсі потребують уваги дослідників. У пропонованій розвідці розглянуто проблему взаємодії вербальних і невербальних знаків у реалізації функцій рекламного дискурсу. У процесі дослідження використано дескриптивний, дистрибутивний і контекстуально-інтерпретаційний методи. Визначено, що знакова репрезентація рекламних текстів залежить від їхніх тематичних і структурно-семантичних особливостей. Сприйняття реклами відбувається завдяки взаємодії першої та другої сигнальних систем. Рекламний дискурс є комерційно та суспільно зорієнтованим. Його спрямовано на реалізацію інформативної, аксіологічної, когнітивної, волюнтативної й інших функцій. Важлива роль належить маніпулятивній функції, за допомогою якої підпорядковують почуття, наміри та дії реципієнта.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
Статистика
за 29.04.2024
Кількість запитів 1026
Кількість відвідувачів 398
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя